Miksi minulla on ollut paras kesä ikinä, koska tämä kesä on viimeisin kesä tähän asti. No kesä rupeaa kääntymään Syksyksi ja minä korjailen taas kirjoittamattomia kirjoituksia koska kesää ei millään voi viettää tietokoneella. Olla omassa elämässään, omalla paikalla on parasta mitä tiedän.

Jos yhdellä sanalla kaikkea tänä kesänä kokemaani kuvailisin se sana olisi täysi.Kaikki ne asiat mitä minun tuleekin kohdata on tuotu eteeni, hyvät ja pahat. Ymmärrän että ne kaikki ovat tarpeellisia, minua vahvistavia. Kiitos niistä.

Moninaisista tapahtumista, tapaamista, hetkistä olen itse saanut virkistävää henkisyyttä ja havahtumista todellisuuteen, kiitos teille ihanat ihmiset te teette myös minun kasvuni mahdolliseksi.

Mietityttää myös onko tämä vallalla oleva ajan henki tullut jäädäkseen ei riskiä, ei vastuuta, ei sitoumuksia, elämistä ilman kunniantuntoa. Mihin me ylipäätänsä olemme menossa? Tuleeko meidän irtaantua siitä vai onko se ylipäätänsä mahdollista?

Minulle tämäkin antaa uskoa vain täyttää oman totuutensa.Totuus kun kuitenkin on että jokaisella on oma totuus. Ja se on se oikea. Kunkin ihmisen oma ja oikea elämän pyörä missä totuus on, on oma. Ja sitä tuleekin pyörittää itse. Ei antaa velvoittaa tai vaatia muita pyörittämään, heillä kun on oma pyöränsä pyöritettävänään.

Yksi voimallisimmista ja valaisemmista kokemuksista oli saada kranio-sakraali terapiaa ja tunnistaa ja paikallistaa itsessään ja omassa kehossaan tämän jälkeen tunteiden aiheuttamat reagoinnit ja asento muutokset. Ja tottakai sitten ryhdyin tutkimaan myös niiden vaikutusta ratsastukseen.

Merkittäviin mainitsemisen arvoisiin tapahtumiin kuuluu myös pitkä aikaisen tallillamme työskennelleen Johannan isovanhempien tapaaminen Raumalla, eipä ihme mistä tämäkin tyttö on tullut. Hetken aikaa heitä katsellessani luulin istuvani vasta päivää Dalailamaa ja Äiti Teresaa. Se Ilon ja rakkauden tyyni valo saavuttaa tämänkin hetken ulottuen hymyksi asti.

Nautin hevosistani, ratsastuksesta ja työstäni ehkä enemmän kuin koskaan, rohkenen arvostaa niitä ensi kerran ja löydän itseni kaikenaikaa arkipäivän yltäkylläisyydestä. Tämä kiitollisuuden tunne voi kasvaa vain, että ulotan sen teihin kaikkiin!

-kv-